Tävling

Bohuscupen i hoppning

1 maj

Den 1 maj 2022 arrangerade Björneröd andra omgången i Bohuscupen hoppning för häst. Totalt gjordes ett 80-tal starter under dagen. Vår egen Ella Wogenius vann klasse 1 meter på sin egen Letz Carnelle.

Fina ritter gjordes också av Alva Larsson, Lovisa Hörenius Stenström och Marie Goksöyr.

Dressyren vanns av Rebecka Karlsson och Cat Man (till vänster). Tävlingen avgjordes den 5 december. Tvåa kom Pernilla Ohlson-Prangeröd, Charlie, trea Lovisa Hörenius-Stenström, Aer Lingus, fyra Alva Larsson, Estelle och femma Matilda Rask, Estelle.

Klubbmästare i hoppning blev Julia Rydén och Zhimon (till höger). Tävlingen avgjordes den 18 december. Tvåa blev Linnea Olausson Mathilda. och trea Lovisa Hörenius-Stenström, Aer Lingus.

Klubbmästare 2021

Klubb-mästare i hoppning

Klubbmästare i hoppning 2018 blev Pontus Gravander på Otto (till höger),tvåa Thea Källvik, Dancer och trea Alice Nylander, Aurora.

Vi gratulerar!

Klubbmästare

i dressyr

Vi gratulerar 2018 års klubbmästare dressyr

Mari Klaussen, Playboy, guld, och Mona Eggesvik, Alex, silver

Björnhoppet 2015

Björneröds Ridklubb

Program 2024

15 januari Lektionerna startar

10 mars Årsmöte

1 maj Division 1 dressyr häst

16 juni Sommarlägren startar på Björneröd

2 september Höstterminen startar

7 december KM dressyr

8 december KM hoppning

Klubbmästare 2019

2019 års klubbmästerskap avgjordes i samband med julavslutningen den 14-15 december. Domare i dressyr var Britt Hammar.

Hopptävlingen vanns av Rebecka Karlsson på Catman med Thea Källvik på Dancer som tvåa och Ella Wogenius, Estelle som trea.

Dressyren vanns av Kerstin Karlsson, Picasso före Mona Eggesvik, A.Lex och Lena Arnesen, Pikant.

2020 genomfördes inte något klubbmästerskap på grund av pandemin.

Klubbmästare

i hoppning

Klubbmästare i hoppning 2017 blev Elin Skoog på Hugo (mitten). Tvåa Pontus Gravander (till vänster) och trea Per Löfgren (till höger). Vi gratulerar!

Följ oss även på Facebook.

Du finner oss under Björneröds Ridklubb och Björneröds Ridcenter. På Facebook får du de senaste uppdateringarna gällande både tävling och vår verksamhet.